• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Vilsen och höga räntor

VadFan

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
23 Maj 2023
Meddelanden
50
Mottagna reaktioner
5
Poäng
42
Hej. Jag är 28 och arbetar på Samhall i ett år. Vet inte hur inkomsten kommer se ut efter denna 1-års anställningen. Kanske arbetslös, kanske praktik, kanske tillsvidare tjänst. Ingen utbildning heller. Vettefan asså.

Hursomhelst, får ut max 15k och har skulder hos 4 olika inkassobolag på ca 110k som ständigt växer pga 26-31% ränta. 140k på CSN.

Hur orkar man kämpa när skulder tillsynes aldrig tar slut????
Hur ska man planera sitt liv och leva det till fullo när man lever på minimum och överlever månad för månad.
När man knappt får ihop pengar till tandvård eller nya strumpor.
ibland vill jag bara dö och äntligen få vila i frid utan ångest som trycker ner en tills man knappt kan ta ett andetag.

Möte hos skuldrådgivare idag: Vi kom fram till typ 3 val.
1) söka skuldsanering, fått avslag en gång redan
2) Hitta en borgenär som kan ta samlingslån med mig, har ingen alls som kan hjälpa.
3) Evig utmätning som aldrig tar slut pga räntorna


FAN.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Vägentillskuldfri

V.I.P
Poäng: 476
Årets nya medlem
Blev medlem
17 Februari 2023
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
357
Poäng
476
Hej. Jag är 28 och arbetar på Samhall i ett år. Vet inte hur inkomsten kommer se ut efter denna 1-års anställningen. Kanske arbetslös, kanske praktik, kanske tillsvidare tjänst. Ingen utbildning heller. Vettefan asså.

Hursomhelst, får ut max 15k och har skulder hos 4 olika inkassobolag på ca 110k som ständigt växer pga 26-31% ränta. 140k på CSN.

Hur orkar man kämpa när skulder tillsynes aldrig tar slut????
Hur ska man planera sitt liv och leva det till fullo när man lever på minimum och överlever månad för månad.
När man knappt får ihop pengar till tandvård eller nya strumpor.
ibland vill jag bara dö och äntligen få vila i frid utan ångest som trycker ner en tills man knappt kan ta ett andetag.

Möte hos skuldrådgivare idag: Vi kom fram till typ 3 val.
1) söka skuldsanering, fått avslag en gång redan
2) Hitta en borgenär som kan ta samlingslån med mig, har ingen alls som kan hjälpa.
3) Evig utmätning som aldrig tar slut pga räntorna


FAN.
Skulle du bara få ett lån med rimlig ränta skulle ju du klara detta. Har du kollat möjligheterna med fryst ränta och så? Ge inte upp! Beloppen är inte så höga! Finns det något du kan göra för att sänka dina levnadskostnader? Öka dina inkomster? Finns så mycket att göra. Ta hjälp av alla här!
 

Varitmedförr

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 Januari 2022
Meddelanden
475
Mottagna reaktioner
359
Poäng
477
Skuldsanering kommer du förmodligen får avslag på fortsättningsvis då skulderna inte är särskilt stora.
Det är långt ifrån kört !
Huvudregeln är att minska utgifterna och öka inkomsterna, lättare sagt än gjort förstås.
Extrajobb någonstans?
Viktigast för dig just nu är att inte ta nya krediter!
 
Senast ändrad:

VadFan

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
23 Maj 2023
Meddelanden
50
Mottagna reaktioner
5
Poäng
42
Skulle du bara få ett lån med rimlig ränta skulle ju du klara detta. Har du kollat möjligheterna med fryst ränta och så? Ge inte upp! Beloppen är inte så höga! Finns det något du kan göra för att sänka dina levnadskostnader? Öka dina inkomster? Finns så mycket att göra. Ta hjälp av alla här!
Håller med, ett samlingslån vore en dröm. Men med 8 anmärkningar, låg utbildning, noll kontakter och lån lön så kommer det aldrig ske.
Mina levnadskostnader är redan absolut minimum. Lever på ca 10-11 tusen och resten i juli månad går till att betala tillbaka lån från föräldrar….

Det finns absolut ingen glädje i livet. Ingenting att se framemot. Ingen framtid. Bara skam och fattigdom.
 

VadFan

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
23 Maj 2023
Meddelanden
50
Mottagna reaktioner
5
Poäng
42
Skuldsanering kommer du förmodligen får avslag på fortsättningsvis då skulderna inte är särskilt stora.
Det är långt ifrån kört !
Huvudregeln är att minska utgifterna och öka inkomsterna, lättare sagt än gjort förstås.
Extrajobb någonstans?
Det är enorma summor för mig! Rådgivaren pushar att fortsätta ansöka. Det är bästa lösningen enligt henne. Går verkligen inte att minska utgifterna, jag lever så knapert det går. Är redan sjuk och samhallist, extrajobb kommer inte fungera….
 

VadFan

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
23 Maj 2023
Meddelanden
50
Mottagna reaktioner
5
Poäng
42
Kan någon tipsa om ett bra samlingslån trots anmärkningar?
 

VadFan

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
23 Maj 2023
Meddelanden
50
Mottagna reaktioner
5
Poäng
42
Det är ju den summan man lever på med utmätning vilket MÅNGA gör

Jag tror att ni missuppfattat.

jag lever på: 10000 SAMMANLAGT med hyra, alla räkningar, busskort, mat och det allra nödvändigaste inräknat.
Hur menar du då?
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 247
Mottagna reaktioner
937
Poäng
817
Vad har du i hyran i månaden?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp